Årsavgifter

Veckoresultat
Totalsammanställning

Onsdagsgolf 2023

Onsdagen den 26/4 (v.17) startar vi igång med Onsdagsgolfen. Som vanligt så spelar vi poängboogey varannan vecka och slaggolf varannan.
Vi börjar med slaggolf.
Lycka till alla och svinga lugnt!

OBS! Skriv ditt Golf-id på scorekortet, så underlättar det för kansliet när de knappar in resultaten!

Du kan som Onsdagsgolfare välja om Du vill spela Onsdagsgolf från 57:an eller 62:an. Markera på scorekortet vilken tee Du väljer. Placeringsordningen påverkas inte av detta utan går som vanligt efter hcp.

Flytande klassindelning. Vid varje deltävling delas deltagarna i två lika stora klasser (efter hcp). Klass ska alltså inte skrivas på scorekortet då detta bestäms först vid sammanställningen.

* Yngsta deltagarålder är det år man fyller 18 (född 2005)
* Startavgift 50 kr (för medlemmar i annan klubb än Mariestads GK tillkommer tävlingsgreenfee 250:-)
* Ett pris för sista nio hålen i resp. klass. Skriv därför resultatet enligt följande: exempel 75/35 (slag) alt. 38/17 (poäng)
* Bonus till de åtta bästa onsdagsgolfarna.

Onsdagsgolf är för herrar/killar som under året minst fyller 18 år och har officiellt handicap.

Udda veckor spelas slaggolf och jämna veckor poängbogey.

Onsdagsgolfen är indelad i två delar:
Del 1. Deltävling varje onsdag
Del 2. Bäste onsdagsgolfare 2022

Starttider: onsdagar 15.00-17.00
Minst antal startande är 6 st.
Tiderna ovan är bokade för herrar under hela säsongen, möjligheten finns att spela vilken tid som helst under onsdagen om det passar bättre. Boka upp tiderna med kansliet eller online senast dagen före kl 15.45. Obokade tider släpps då på webben.

Betalning av startavgiften på 50 kronor sker direkt till kansliet/receptionen. Om kansliet er stängt så går det bra att swisha till 123 371 59 68 innan starttiden, skriv onsdagsgolf och starttid. Efter avslutad runda lämnas även scorekortet in där. Är det stängt när ni kommer in så lägger ni scorekortet i Greenfee-luckan på kansli-dörren. På torsdagen lägger kanslipersonalen in resultaten i GIT och då kommer resultatet synas där och även hcp kommer att justeras.
OBS! Ni skall alltså INTE registrera er runda själva när ni spelat klart, utan detta görs automatiskt dagen efter!

Glöm ej att signera kortet.
Poängberäkning sker enligt uppsatt lista.
OBS! Endast rätt förda scorekort får poäng!
Resultatet kommer att finnas på Mariestad GKs hemsida. Presentkort utdelas efter säsongens slut.