Greenfee

Ordinarie greener Vintergreener
Senior 650 kr 100 kr
Junior / paragolfare 250 kr 100 kr

Alla rabatthäften & kort gäller endast på ordinarie greenfee 18 hål.

9-håls Greenfee (Inga rabattkort gäller)
Senior: 335 kr.
Junior: 120 kr.

Ett extra varv samma dag: 225 kr.

Vi debiterar 100 kr för utebliven ankomsregistrering. Greenfee2- och Greenfee6-medlemmar kontaktar kansliet för hjälp med ankomstregistrering.

Vid önskemål om 3-boll debiterar vi 100 kr för att spärra den fjärde tiden/platsen.

Vi har SWISH: nr 123 371 59 68

Frikort

Spel på diverse frikort från bl.a. GAF, SGA, PGA eller introduktionskort från golfförbund medger fritt spel vid högst ett tillfälle per år och klubb.
Kontakta aktuell klubb minst en dag innan för att säkerställa din ankomst, i annat fall kan spel på frikort nekas.
Kortet är personligt och gäller inte vid tävling.

Greenfeeöverenskommelse för juniorer tillhörande klubbar i Västergötlands Golfförbund

Vi upplåter för juniorer fritt spel på klubbens anläggning enligt nedan:

- Junioren ska vara fullbetalande medlem i VGF- klubb
- Junioren fyller högst 18 under året
- Junioren får spela högst 3 gånger per klubb
- Har handicap 54 eller lägre (klubben avgör självständigt eventuella handicapbegränsningar och ansvarar för tillkännagivandet).
- Överenskommelsen avser individuella besök. Vid grupper med fler än fyra spelare sker debitering efter överenskommelse.

Som gäst till medlem får Du rabatt!

Medlem i Mariestads GK som tar med gästspelare får lämna rabatt enligt följande:
100 kr rabatt på greenfee, 50 kr 9 håls greenfee (Juniorer 50 kr rabatt på greenfee, 25 kr 9 håls greenfee)
1 gäst/medlem. Rabatten kan inte kombineras med ev. andra rabatter (man får välja bästa pris)

Årsgreenfeesamarbete med Billingens GK:

Fullvärdiga medlemmar i dessa klubbar har möjlighet att betala en årsgreenfee på 1300:- och då spelar man obegränsat hela året.

Greenfeesamarbete med Herrljunga GK och Lundsbrunn GK

Fullvärdiga medlemmar erbjuds spel på varandras banor för 325:- alla dagar under säsongen 2024.
Överenskommelsen gäller för Seniorer som betalt fullvärdigt medlemskap under säsongen 2024.

Greenfeesamarbete med Lidköpings GK, Falköpings GK och Läckö GK

Fullvärdiga medlemmar erbjuds spel på varandras banor för 325:- vardagar, 350:- helg, under säsongen 2024.

Greenfeesamarbete med Töreboda

Fullvärdiga medlemmar erbjuds spel på varandras banor för 350:- alla dagar i veckan under säsongen 2024.
Gäller även för distansmedlemmar i respektive klubb.

Greenfeesamarbete med Ribbingsfors GK

Fullvärdiga medlemmar i Mariestads GK spelar för 200:- på Ribbingsfors GK.
Fullvärdiga medlemmar i Ribbingsfors GK spelar för 250:- på Mariestads GK.

Greenfeesamarbete Skövde GK

Fullvärdiga medlemmar i Mariestads GK erbjuds spel på Skövde GK på vardagar för 490:-.
Fullvärdiga medlemmar i Skövde GK erbjuds spel på Mariestads GK på vardagar för 390:-.
Fullvärdiga medlemmar i Skövde GK erbjuds spel på Mariestads GK på helger för 490:-

Golfa runt Vänern & Golfamore

Vi erbjuder spel med Golfa runt Vänern och Golfamore, ej Golfamore Plus.