Greenfee
Hotellpaket
Bordsbokning Golfkrogen
Konferensrum / klubbrum

Välkommen som Gäst på Mariestads Golfklubb!

Golfbanan ligger alldeles vid Vänerns strand och på gångavstånd till en av Mariestads härliga badstränder, Sandviken.
Mariestads Golfklubbs anläggning med sitt fräscha klubbhus, erbjuder full service med trivsam restaurang, ombyggd golfshop, omklädningsrum samt sex 4-bäddsstugor i direkt anslutning till banan. Uppställningsplatser för husbilar och husvagnar med eluttag vid banan som benämns Greenside med toaletter och latrintömmning samt uppställningsplats med eluttag vid Vänerns strand kallas Seaside.

Klubbhuset

Mariestads Golfklubb äger området där banan ligger. 2010 satsade vi rejält inför framtiden då nytt klubbhus som uppfördes i egen regi. Utbyggnad av ställplatserna vid Vänern. I klubbhuset finns även konferenslokal att hyra.
Tack vare det har vi nu utmärkta möjligheter att ta emot gäster. Hjärtstarter finns i klubbhuset.

Banan

Vår bana som fått högsta betyg i Golfhäftets undersökning har under 2019 utvecklats ytterligare. Greenområde och green på hål 13 har flyttats närmare mot Vänern för att erhålla sjöutsikt.

Nya tees

Vi var en av de första klubbarna i landet som tänkte nytt när det gäller tee. De fyra nya tee-placeringarna som heter 46:an, 51:an, 57:an och 62:an, vilket är lika med den sammanlagda längden, 4600 m, 5100 m, 5700 m samt 6200 m.
En av de positiva känslorna med förändringen är att fokuseringen på kön och utslagsplats minskar.

Golfrestaurangen i klubbhuset erbjuder lunch på vardagar, arrangerar grillaftnar, afternoon tea och julbord. Finns även tillgång till kiosk med smörgåsar, korv, kaffe mm. För lunchmeny, se www.mariestadsgolfkrog.se

Mariestads GK driver fr.o.m. 2019 shopen i egen regi och erbjuder ett väl utvalt sortiment för alla. Vår tränare har kunskapen att erbjuda den bästa golfutrustningen, även Custom Fitting, för att du ska förbättra ditt spel.

Övernattning

Vi har sex 4-bäddsstugor i direkt anslutning till golfbanan som bokas via kansliet.
Flera hotell inne i Mariestad kan erbjuda golfpaket som bokas direkt med respektive hotell.

Taxi

Mariestads Golfklubb har ett samarbete med Mariestads Taxi. Enkel resa MdGK- centrum, centrum- MdGK 180 kr. Ring 0501-18080 för att boka!