Till minne av Hans Jörgen Andersson

2022-03-26

Vi har nåtts av den tråkiga nyheten att Mariestad Golfklubbs tidigare ordförande Hans Jörgen Andersson hastigt lämnat oss. Hans Jörgen var medlem i vår klubb under en lång tid samt var dessutom ordförande under 1994 till 1997. Under hans tid som ordförande bidrog han till att säkerställa klubbens framtid genom förberedande av markköpet för banan av Assi Domän som slutfördes 1999.

De flesta som fått den äran att bekanta sig med honom kan intyga hans fina personlighet och korrekta uppträdande som även satte sin prägel på arbetet som ordförande. Saknaden kommer att bli stor i klubben och våra tankar går till hans närmaste.

Mariestads GK

Arkivet.