Mobilmenu
Mobilmenu

Om Coronaviruset

2020-03-20

Svenska Golfförbundet har uppdaterat sina riktlinjer till golfklubbar med anledning av Coronaviruspandemin. Det rör sig om råd, inte regler, från SGF och att klubbarna själva är ansvariga för sin verksamhet utifrån lagar och riktlinjer från myndigheter.

Golfbanan:

Golf är en idrott som kan utövas trots det rådande läget.

Som spelare på klubben har man ett eget ansvar.

Vi uppmanar alla att vara extra noga med handhygienen, att man hostar och nyser i armvecket. Att man håller ett visst avstånd till sina spelkamrater och att man stannar hemma om man känner minsta symtom för sjukdom. Vi uppmanar alla spelare att hålla lite distans och inte kramas eller ta i hand.

När banan öppnar så kan bokningar göras via Min Golf (på webben eller i appen).

Appen Min Golf Bokning är ett bra verktyg för att både betala greenfee och ankomstregistrera sig. Greenfee kan även betalas via Swish.

Det är inte nödvändigt att komma in i klubbhuset innan spel om man inte vill.

För dom som vill betala i receptionen går det fortfarande bra, vi önskar att gäster betalar med kort för så lite kontanthantering som möjligt.

Allmänna utrymmen kommer städas flera gånger dagligen och extra utsatta områden som betalterminaler och kassadiskar kommer spritas kontinuerligt.

Restaurang:

För att minska smittorisken är buffén borttagen i restaurangen och maten serveras istället på tallrik. Man kan också gå till kiosk-luckan och köpa med sig färdiga portioner hem. Städrutinerna har ändrats och handsprit utplacerats runt i lokalen.

Vår förhoppning är att öppna banan med sommargreener under nästa vecka.

Arkivet.

Under 2023 lämnades 125 000 omdömen in av Golfamore-användarna som ligger till grund för nomineringarna till Golfamore Awards.

Kriterier för att nomineras i Golfamore Awards är att man ska ha fått minst 50 röster i priskategorin och att snittbetyget ska vara minst 4.0 (av maximala 5.0). I huvudkategorin PLAYERS CHOISE AWARD utsågs Mariestads GK som åttonde bästa Svenska golfklubb.
Detta är den nionde utmärkelsen för Mariestads GK på sex år!