Mobilmenu
Tränare
Restaurang
Mobilmenu

Flaggan ska sitta kvar i koppen

2020-04-05

För att minimera risken för smittspridning har vi som flera andra klubbar valt att göra hålen på banan grundare.

Information från SGF:
Om klubb eller tävlingsledning väljer att göra hålet grundare (se bild) har regelkommittén tydliggjort vad som gäller för att bollen ska anses hålad.

Så länge någon del av bollen är nedanför markytan räknas bollen som hålad och ronden är en handicaprond.

Vi har använt ett mjukare material så det finns ingen risk att bollen studsar upp igen.

Flaggan SKA alltid sitta kvar i koppen, även vid spel på green.

Om flaggstången måste vidröras för att centreras i hålet bör spelaren använda handske.

Arkivet.

Under 2023 lämnades 125 000 omdömen in av Golfamore-användarna som ligger till grund för nomineringarna till Golfamore Awards.

Kriterier för att nomineras i Golfamore Awards är att man ska ha fått minst 50 röster i priskategorin och att snittbetyget ska vara minst 4.0 (av maximala 5.0). I huvudkategorin PLAYERS CHOISE AWARD utsågs Mariestads GK som åttonde bästa Svenska golfklubb.
Detta är den nionde utmärkelsen för Mariestads GK på sex år!