Måndags-, tisdags- och onsdags-golf

2020-04-07

I dagsläget är alla nationella, distrikt och klubbtävlingar uppskjutna till sista Juni, till att börja med.

Måndags-, tisdags- och onsdags-golf kommer att kunna genomföras som planerat med vissa restriktioner. (Åtminstone som det ser ut i nu.)

1. Man bokar tider och spelar som vanlig sällskapsgolf.
2. Man ser till att inga samlingar av spelare bildas före eller efter rundan.
3. Viktigt att följa de råd och rekommendationer som finns anslagna för att utföra spelet på ett smittosäkert och regelrätt sätt.
4. Vi ser helst att betalning sker med Swish, om den möjligheten inte finns kan man betala med kort i kansliet.
5. Man för sitt eget scorekort. Score läses/kontrolleras fortfarande med markör efter ronden men signeras endast av spelaren själv. Sedan läggs kortet i avsett inkast vid kansliet.
6. Den som sammanställer resultat, hanterar scorekorten, ska använda skyddshandskar som kasseras efter användandet.

Vi börjar så här och hoppas att det efterföljs så att vi tillåts genomföra det, tills vidare, på ett säkert sätt.

//Tävlingsansvarig

Arkivet.