Andreas Ljungström

Jag är 35 år, grundare och ägare av Skaraborg Golf. Jag har en bakgrund som elitspelare och har vid sidan av golfen studerat psykologi och neurovetenskap på Göteborgs universitet. Min tränarkarriär startade 2012 på Knistad G&CC och fortsatte därefter med Brevikens GK och Billingens GK.

Under mina år som tränare har jag drivit och utvecklat juniorverksamhet, haft utbildningar i grönt kort, tränat medlemmar och elitspelare samt hållit föreläsningar kring psykologi och spelstrategi.

Min träningsfilosofi

Du som kund bestämmer takten och omfattningen i förändringsprocessen. Detta är det absolut viktigaste för att uppnå önskvärda förändringar. Kanske vill du ha enkla och konkreta råd som kommer hjälpa dig här och nu. Eller en omfattande svinganalys med en långsiktig projektplan för att bli en fantastisk järnspelare? Oavsett kommer jag möta dig där du är just nu och jobba tillsammans med dig för att uppnå dina målsättningar.

Min styrka är att lyssna på vad man som kund vill förbättra, och sedan ge enkla och konkreta råd för att uppnå detta.

Som tränare tycker jag det är av största vikt att låta mina klienter leda och bestämma takten i varje förändringsprocess. Tränaren skall lyssna på vad klienten vill förbättra och utveckla därefter ge råd och vägledning utifrån detta.  Jag tycker att det är viktigt att de personerna jag hjälper får sätta gränserna för tempot och omfattningen i sina egna förändringsprocesser.